Bio's

Ernie Tee - docent Schrijversvakschool

Ernie Tee

Ernie Tee is script coach, script editor en dramaturg, en heeft meegewerkt aan de ontwikkeling van talloze films en televisiedrama-producties.

Hij studeerde Neerlandistiek en Algemene Literatuur Wetenschap, was lange tijd actief als film- en mediapublicist, werkte als docent bij Film en Televisie Wetenschap (UvA), en is sinds 1992 tot op heden docent Filmgeschiedenis/Filmanalyse en studieleider aan de Nederlandse Film Academie. Bij Schrijversvakschool Amsterdam geeft hij de kijkblokken scenario en de cursus speelfilm.

In 1992 ontving Ernie Tee de Pierre Bayle-prijs voor de filmkritiek. Hij was adviseur van het Stimuleringsfonds Nederlandse Culturele Omroepproducties (thans Mediafonds), en adviseur Lange Speelfilm van het Nederlands Fonds voor de Film. Hij nam deel aan de Arista Script Development Workshop, het Story Seminar van Robert McKee, en werkte sinds begin jaren 90 als script supervisor, script-editor en dramaturg voor o.a. IDTV Film, KRO, Submarine Lemming Film, Pupkin, Rinkel Film en Fu Works.

Meer docenten

{slider Deze docenten geven een of meer dezelfde vakken:}

Docent scenario

{slider Alle docenten:}