Bio's

Wytske Versteeg - docent Schrijversvakschool

Wytske Versteeg

Wytske Versteeg (1983) schreef de romans Quarantaine, Boy en De Wezenlozen. Haar 2e roman Boy (2013) won de BNG Literatuurprijs en stond op de longlist van de Libris Literatuurprijs; vertaalrechten werden verkocht aan Duitsland, Engeland, Denemarken en Turkije.

Haar romandebuut De Wezenlozen (2012) won de VrouwDebuutprijs en stond op de longlist van de AKO Literatuurprijs. Eerder publiceerde Versteeg het non-fictie boek Dit is geen dakloze (2008), dat genomineerd werd voor de Jan Hanlo Essayprijs. Ze schreef onder andere voor NRC Handelsblad, Vrij Nederland, Opzij, Nouveau, DasMag, De Revisor, Hollands Maandblad en Tirade, en maakt deel uit van de redactie van Tirade.

Haar nieuwste roman Het Gouden Uur, werd gekozen als één van de beste boeken van 2022 door NRC, Volkskrant.

Meer docenten

{slider Deze docenten geven een of meer dezelfde vakken:}

Docent proza en roman

Docent proza