Jeugdliteratuur

Voorjaar 2024 - nog enkele plekken
Docent: Karlijn Stoffels
Inschrijven voor 21 maart

Acht maandagavonden van 19:00 tot 22:00 uur:

8, 15 en 22 april,
6, 13 en 27 mei,
3 en 10 juni

Schrijfcursus Jeugdliteratuur online

Voorjaar 2024 - deze groep zit vol
Docent: Simone Arts
Inschrijven kan tot 19 maart

Acht zaterdagochtenden van 10:00 tot 13:00 uur - groep Simone Arts

6, 13 en 20 april,
11 en 18 mei,
1, 8 en 15 juni

Deze schrijfcursus brengt je in nauwe aanraking met alle aspecten van kinder– en jeugdliteratuur. Je gaat verhalen leren schrijven gericht op een specifieke doelgroep: kinderen. Via lees- en schrijfopdrachten ontdek je voorkeuren en eigen mogelijkheden in dit genre.

Je raakt vertrouwd met de aan jeugdliteratuur verbonden schrijftechnieken, zoals kinderblik, vertelperspectief, personages, karaktertekening en dialoog. Voorbeelden uit bestaande kinderboeken ondersteunen de schrijfcursus. Bovendien maak je kennis met de verschillende opvattingen op het gebied van het kinder- en jeugdboek.

Je kunt deze cursus drie keer per jaar te volgen: in de herfst, de winter en het voorjaar.
Volg je de cursus in Amsterdam dan telt een groep maximaal 10 deelnemers. De groep van de online-variant heeft maximaal 8 deelnemers.
Beide varianten bieden 8 lessen van drie uur. Kosten € 525.

Inschrijven schrijfcursus Jeugdliteratuur