Docenten

Simone Arts, docent Schrijversvakschool

Simone Arts

Simone Arts (1975) debuteerde met het peuterboek Goed zo, Gijsje! (Uitgeverij Kimio) in 2006. Haar eerste kinderboek, Sterren!, verscheen in 2012 bij Uitgeverij Holland; haar laatste, Zij, ik en de sterren, in 2020 bij Uitgeverij Leopold.

In 2013 schreef ze samen met een vriendin het boek Moeder, de vrouw (Uitgeverij Lev.) over het moederschap in de 21e eeuw.

In 2024 zullen twee nieuwe boeken van haar hand verschijnen bij Uitgeverij Leopold, een kinderboek en een young adult.

Na haar studie Nederlandse Taal- en Letterkunde werkte Simone acht jaar als docent Nederlands op een middelbare school. Sindsdien geeft ze les in lees-, schrijf- en taalplezier aan kleine en grote mensen en is ze schrijver, vertaler en redacteur. Ze volgde schrijfopleidingen aan ’t Colofon, ScriptPlus en de Hogeschool Utrecht.