Schande - Gert-Jan Stam

Gert-Jan Stam

Gert-Jan Stams toneeldebuut Schande werd voor het eerst in 2008 uitgevoerd door Cosmic Theater / Made in da Shade. Vanaf 2010 heeft hij zich sinds toegelegd op Do-It-Yourself theater. Zijn eerste DIY stuk was een samenwerking met de Britse theatermaker Ant Hampton.

Dit stuk, getiteld “OK OK” ging in 2011 in première op de de Forest Fringe, dat een gerespecteerd onderdeel is van de Edinburgh Fringe. Sindsdien is het stuk te ‘doen’ geweest in verschillende theaters en op festivals in Nederland, België, Duitsland, Zwitserland, Egypte, Tsjechië en Japan.

Voor de Floriade Venlo 2012 ontwierp Gert-Jan de theaterinstallatie Khor I in samenwerking met de Belgische architect Breg Horemans en producent Benoit Vanraes. Deze samenwerking leidde tot de oprichting van TAAT, een initiatief dat zich ten doel heeft gesteld om een gebouw te realiseren dat een theaterstuk is (of een theaterstuk dat een gebouw is).