Proefdruk is hét literaire tijdschrift voor en door studenten van de Schrijversvakschool.

Proefdruk

Inzenden voor Proefdruk #3

We verwelkomen proza, poëzie, essay en toneel van studenten van de Schrijversvakschool. Voor de inzendingen gelden de volgende specificaties:

• Max. 1500 woorden voor proza en essay
  • Max. 2 gedichten; we plaatsen max. 1 gedicht per inzender
  • Max. 5 pagina’s toneeltekst
  • Je tekst is nog niet gepubliceerd in een ander tijdschrift (op papier of online)
  • Aanleveren als Word-bestand, 12 pt Times New Roman, regelafstand 1,5
  • Geef het bestand de titel van je tekst, zet je eigen naam niet in het bestand
  • Vermeld in de begeleidende mail je naam, de titel van je tekst, je mailadres en in welk studiejaar je zit.

De redactie – bestaande uit studenten van de Schrijversvakschool - maakt een selectie van de inzendingen. Je ontvangt geen inhoudelijke beoordeling, alleen een bericht of je tekst wel of niet gepubliceerd wordt. Met je inzending geef je Proefdruk de toestemming om je tekst op te nemen in Proefdruk #3.

Het tweede nummer van Proefdruk verscheen in het voorjaar van 2023, een dik nummer boordevol korte verhalen, essays, gedichten en toneelstukken.

Proefdruk #2 kost € 6 + verzendkosten (ophalen bij de Schrijversvakschool is ook mogelijk). Stuur een e-mail aan de redactie met je naam, adres en het gewenste aantal exemplaren.Proefdruk #1

Proefdruk verscheen voor het eerst in het voorjaar van 2022.

COLOFON

Proefdruk is een jaarlijks literair tijdschrift met een redactie bestaande uit studenten van de Schrijversvakschool. Het derde nummer verschijnt in mei 2024.

Volg Proefdruk op Instagram: @tijdschriftproefdruk

VORMGEVER GEZOCHT

'Wat geen vorm heeft bestaat niet.' (Elly de Waard)

De redactie is op zoek naar een vormgever voor Proefdruk #3. Ben je student van de Schrijversvakschool en heb je gedegen kennis van Adobe InDesign? Mail ons, het liefst met een paar werkvoorbeelden.

REDACTIE

De redactie bestaat uit: