Docenten

Klaas ten Holt - docent Schrijversvakschool

Klaas ten Holt

Klaas ten Holt debuteerde met De complete weduwnaar (Podium), een bundeling van zijn blogs over zijn eerste jaar als weduwnaar, aangevuld met een keuze uit zijn poëzie. Hij schreef een column in Het Parool en publiceerde o.a. in De Volkskrant, Trouw, De Groene Amsterdammer, JAN- Magazine, Margriet, Het Liegend Konijn, De Gids en de Poëziekrant.
In 2018 verscheen zijn romandebuut Hotel Alfabet (Podium). In november 2021 verscheen zijn roman De goede dood (eveneens bij uitgeverij Podium).

Hij is ook musicus en componist. Hij studeerde compositie bij Daan Manneke aan het Sweelinck Conservatorium in Amsterdam en bij Theo Loevendie aan het Koninklijk Conservatorium in Den Haag.
Als gitarist speelde hij onder andere met rietkwintet Calefax, Junkie XL, The B-Movie Orchestra, The Dutch, The Tapes en in de indie-band Emma Peel. Daarnaast treedt hij op als gitarist/zanger.

Sinds 2007 is hij als docent compositie verbonden aan het Prins Claus Conservatorium in Groningen.