Paul A. Kolster

Paul A. Kolster volgde de cursus roman bij Ingrid Hoogervorst en debuteerde met Planeten liegen niet. Een spannende zoektocht naar liefde, tolerantie en een moordenaar in Toledo anno domini 1085.

Deze vermakelijke historische detective biedt een blik op de sociale en religieuze ontwikkelingen in het Spanje van de elfde eeuw.

Auteur Paul A. Kolster is hispanist en heeft een brede kennis van de geschiedenis en de ontwikkelingen van de middeleeuwen in Spanje. Hij verbaast zich over de paralellen tussen die periode en de huidige, maar ook de verschillen: de hoog opgeleide moslim-gemeenschap wier culturele erfgoed werd verwoest door de christenen, het gebrek aan tolerantie tussen religies, de voorkeur voor gewelddadige oplossingen in plaats van diplomatieke en het gebruik van religieuze argumenten om machtsvraagstukken op de te lossen.

Het eerste hoofdstuk is te vinden op:
www.bwitz.nl/nieuws/h1-planetenliegenniet/

Verschenen 30 juli 2015 bij uitgeverij B'witz | € 14,95 | paperback | ISBN 978-94-92292-00-1