Frank Gunning

Frank Gunning volgde in 2011 de cursus roman en debuteerde in 2014 met de roman Meisje van Glas (uitgeverij Querido). Volgens auteur Jan van Aken een sterk debuut van een zeer zintuiglijk schrijver. In 2017 verscheen zijn tweede roman, Schuilplaatsen van Woody Gardener.

Meisje van Glas: In een revalidatiecentrum zoekt Kleine Eva vergetelheid in de armen van de beheerder. Ze heeft een aandoening waardoor ze verwacht niet lang meer te leven: situs inversus, haar hart zit aan de verkeerde kant. Al snel blijkt Eva’s ontroerende geschiedenis onderdeel van een groter geheel, een huiveringwekkend verhaal over schoonheid en dood, waarin de levens van de verschillende personages met elkaar verbonden zijn. Dat van de ontroostbare Flo, eenzaam levend in een souterrain onder een kraakpand. Dat van de oude jonkheer H.U. Kampvliet van Beurden en diens verwaarloosde, duivelse zoon, die zich Strijdvloed noemt. En dat van de vermiste Hanna, het onbereikbare, gesublimeerde spiegelbeeld van Kleine Eva.

Meisje van glas is een onstuimige droom, een duister sprookje, een intrigerend, spannend en grimmig saluut aan Het parfum van Patrick Süskind.