Docenten

Muidhond

Oud-studente Inge Schilperoord heeft met haar debuutroman Muidhond de shortlist gehaald van de Libris-prijs 2016. Eerder al won Inge met Muidhond de Bronzen Uil en werd zij genomineerd voor zowel de Ako Literatuurpijs als de ECI Literatuurprijs. Ze volgde de vierjarige vakopleiding van de Schrijversvakschool en studeerde in 2014 af met deze magistrale roman. Hierin werd ze begeleid door schrijfster Mireille Geus.

De andere genomineerden die de shortlist van de Libris haalden zijn Alex Boogers, Joke van Leeuwen, Connie Palmen, P.F. Thomése en Thomas Verbogt. Met de 50.000 euro die een van deze schrijvers wint, is dit een van de grootste Nederlandse literaire prijzen.

Uitgeverij Podium was met vier titels nog de grote aanwezige op de Libris-longlist, die begin februari bekend werd gemaakt. Twee titels van deze uitgeverij hebben nu de shortlist gehaald: Alleen met de Goden van Alex Boogers en Muidhond van debutante Inge Schilperoord.

Verder genomineerd zijn de romans Jij zegt het van Connie Palmen, De onervarenen van Joke van Leeuwen en Als de winter voorbij is van Thomas Verbogt.
De winnaar van de prijs wordt op maandag 9 mei bekendgemaakt.