Wisselplaats - Greetje Kruidhof

Greetje Kruidhof

Greetje Kruidhof volgde de vierjarige vakopleiding in de richting poëzie. Ze debuteerde begin 2018 bij uitgeverij Aldo Manuzio met de bundel Wisselplaats.

In Wisselplaats snijdt Greetje Kruidhof een onderwerp aan dat bijzonder actueel is: hoe voelt het voor een kind om in een volstrekt andere omgeving te worden geplaatst? Hoe hervindt het zichzelf, verovert het zich een plek in die andere gemeenschap? Kruidhof ontleedt en verbeeldt in haar bundel die wisseling op verrassende en aangrijpende wijze.

Rauw en rechtuit. De gedichten van Greetje Kruidhof raken je, dringen door.

Lees hier een recensie op de website van Literair Nederland door Hettie Marzak.