Emma van Hooff

In haar debuutbundel Placebomens (Atlas Contact 2022) trekt Emma van Hooff  (1997) je mee in een bundel over leven en niet leven, over angst om dood te gaan en tegelijkertijd het verlangen ernaar. Aan het woord is een zintuiglijk, gevoelig lyrisch ik, met veel lef en humor. Er worden dreigbrieven geschreven aan Pandora, er is een hiernamaals dat op instorten staat, een woeste transpiratiezee, er zijn oesters met parels en er is een onderzoek naar de rekking van een leven; hoe lang het duurt tot dat een gezicht uiteen knapt. De gedichten in deze wonderschone bundel zijn ritmisch en sterk. Emma van Hooff overtuigt met haar inlevingsvermogen en enorme verbeeldingskracht.

Emma studeerde in 2022 aan de Schrijversvkschool af. Ze werd eerste bij de voorronde van Write Now! Rotterdam 2018, waarmee ze finalist is van de landelijke Write Now!. Ze trad onder andere op bij Mensen Zeggen Dingen en Frontaal en ze stond in de halve finale van het NK Poetry Slam. Haar werk was onder andere te lezen in Tijdschrift Ei en De Optimist.