Laura van der Haar

Van oud-studente poëzie Laura van der Haar (1982) verscheen in mei 2014 Bodemdrang, haar poëziedebuut (uitgeverij Podium). Al eerder maakte Laura furore als dichteres door het winnen van de Poetry Slam 2012. Begin 2018 volgde haar romandebuut: Het wolfgetal.

Ook van oud-studenten Kira Wuck en Tjitske Jansen (beiden winnares van de respectievelijk Poetry Slams in 2011 en 2009) en de dichteres Iris Brunia wordt het werk uitgegeven door Uitgeverij Podium.

Net als bij haar werk al archeoloog speelt de bodem in Laura’s gedichten een belangrijke rol: een slak op het wegdek, leeggedronken glazen, graszoden die zachtjes worden losgeknuppeld, teer in de zon.

bleke ontwerpers van geheugenplaatsen

rochelen gelaten en weten vast
hoe ze buitenboord moeten slapen

drinken de dag uit hun glazen