Docenten

Rinske Hillen - docent proza

Rinske Hillen

Rinske Hillen (1975) is afgestudeerd in rechten en filosofie aan de Universiteiten van Cambridge en Amsterdam. Zij debuteerde in 2018 met het veelgeprezen Houtrot. De roman werd bekroond met de ANV Debutantenprijs en werd genomineerd voor de shortlist van de Bronzen Uil. Houtrot werd ook in Duitsland lovend ontvangen.
Haar tweede roman Mannenmaal verscheen in het najaar van 2021 en kreeg veel aandacht in de pers:

De Volkskrant -“Eindelijk is er weer eens wat prikkelende erotiek te vinden in een Nederlandse roman.”
De Limburger- “Een beregoed boek.”
Nooit meer slapen – VPRO - “Een gelaagde en gewaagde roman”
Trouw -“Hillen graaft onverschrokken naar een diepte waar je zelf niet makkelijk bij kunt”
De Morgen -“Hillen tekent een duistere driehoeksverhouding in een thrillerachtige filosofische roman.”
Het Parool- “Hillen heeft een goed gevoel voor timing, afwisseling, subtiele en bruuske wendingen, en voor de spanningsboog van de lezer”

Momenteel werkt Rinske Hillen aan haar derde roman en geeft ze les aan de Schrijversvakschool in Amsterdam.

Foto: Frank Ruijter
www.rinskehillen.nl