Truus Rozemond

Truus debuteerde in 2015 met Een verwaarloosd huis (uitgeverij Xanten). Het volgen van de cursus roman bij Anja Sicking en proza bij Ingrid Hoogervorst hebben haar geholpen dit eerste werk met succes te voltooien. Eerder volgde ze de leesblokken van Ton Rozeman. In 2017 verscheen haar tweede roman: Tussenruimte.

Inhoud Een verwaarloosd huis: een roman waarin het participerend samenleven in de praktijk een lastige opgave blijkt. Achter de gevels van een beschaafd optimistische tuinwijk gaan weerbarstige verhoudingen schuil. Wederkerige betrokkenheid is een haast onmogelijke opgave in een gezin waar ieder vanuit eigen motieven het verleden te boven probeert te komen.

Inhoud Tussenruimte: De relatie van Egbert en Annelies komt onder druk te staan als hun eersteling niet levensvatbaar blijkt te zijn. Annelies is ten prooi aan diepe rouw, Egbert zoekt houvast in structuur en regelmaat. Hij wil zo snel mogelijk weer aan het werk.
Jaren later, tijdens een vakantie op Lanzarote op uitnodiging van de ouders van Egbert, komen opgekropte emoties naar boven. Net als haar zoon, vindt ook zijn moeder van wie Egbert geleerd heeft zijn gevoelens te beteugelen, een manier om het leven weer kleur te geven.