Bas Beerendonk

Bas Beerendonk studeerde in 2004 cum laude af met het toneelstuk Wachten op Bert Bakker. Inmiddels heeft hij meer dan tien toneelstukken op zijn naam staan.

In 2005 was hij een van de ‘Gastschrijvers’ (het Gasthuis). In 2006 schreef hij de jongerenvoorstelling ‘EXIT’ voor Growing Up in Public, de muziektheatervoorstelling ‘Born To Live’, voor Enterart/ Annette Hildebrand, en ‘Hoor wie klopt daar kinderen’ in opdracht van het Platform Onafhankelijke Theaterauteurs.

In 2007 volgden de grote muziektheatervoorstelling ‘Dante’s Dood’, voor het Wagenings Lyceum/ Growing Up in Public, 'A' dam Vlamt' , voor Growing Up in Public/ Bellevue Lunchtheater, en ‘Waarom nemen we niet gewoon een televisie?’ , voor theater Cosmic. In 2008 schreef hij ‘Ook jij mag er zijn’ voor theatergroep Jetzt en bewerkte hij Büchners ‘Woyzeck’ voor de Noorderlingen. Verder verscheen er een verhaal van hem in het fotoboek “Heden Zij, Morgen Wij” (Thomas Manneke).

Sinds 2007 is hij tevens docent toneel aan Schrijversvakschool Amsterdam en sinds 2009 is hij gastdocent aan de ELTE-universiteit in Boedapest.

Bibliografie:

Ook jij mag er zijn (2008)

Waarom nemen we niet gewoon een televisie? (2007)

Amsterdam Vlamt (2007)

Dante’s Dood (2007)

Hoor wie klopt daar kinderen? (2006)

Exit (2006)

Born to live (2006)

Pinteren (2005)

Het is alsof (2005)

Wachten op Bert Bakker (2004)

Immers Blanco (2004)