Steggy en de meteoriet - Mirjam Musch

Mirjam Musch

Mirjam volgde de cursus jeugdliteratuur. In 2021 verscheen Steggy en de meteoriet (uitgeverij Boekscout).

Wanneer dinosaurus Steggy een voorspellende droom heeft over een meteoriet die op haar dorp valt, besluit ze samen met haar beste vrienden Rexy en Tricy een schuilplaats te bouwen. Rexy is een dagdromer en Tricy is een beetje lui, dus het valt niet mee om ze bij de les te houden. Met dit hartverwarmende prentenboek worden de jonge lezers meegenomen naar een ver verleden.

Door middel van een spannend verhaal brengen Musch en Van Niekerk een belangrijke boodschap: geloof in jezelf. Dit betekent dat je soms tegen de stroom in moet varen. De levendige illustraties van Maureen van der Hout prikkelen speels de fantasie. Het is een heerlijk (voorlees) verhaal geworden voor het slapengaan, dat de lezertjes in dromenland zal brengen, ver terug in de tijd.