Manon Berns

Kunsthistoricus Manon Berns volgde lessen jeugdliteratuur bij Sanne de Bakker. In 2015 verscheen Het Picassomysterie, (uitgeverij Kluitman) het eerste deel van een serie voor kinderen. Het werd genomineerd voor de Hotze de Roosprijs en de Nederlandse Kinderjuryprijs. Het geheim van Monet (2016) is het tweede deel.

De 11-jarige Storm en zijn beste vrienden Jimi en Juul vormen samen de Blockbusters: een geheim genootschap van nieuwsgierige ontdekkers. Storms moeder is restaurateur van schilderijen. In haar atelier aan huis onderzoekt zij wereldberoemde meesterwerken.

Het geheim van Monet: De Blockbusters mogen met Storms moeder mee naar een kunstveiling. Daar ontdekken ze dat een kartel het gemunt heeft op het schilderij van Monet dat zij net heeft gerestaureerd. Tijdens een nieuwe missie om het kartel te stoppen, komen de Blockbusters erachter dat Monet een geheim had en ze leren wat het impressionisme en de liefde met elkaar te maken hebben...

De Blockbusters-serie kreeg van zowel Kidsweek als De Telegraaf vier sterren en werd door de laatste omschreven als 'Dan Brown voor jongeren'.