Docenten

Martijn Lindeboom

Martijn Lindeboom schrijft voornamelijk fantasy en sciencefiction, met uitstapjes naar non-fictie, historische fictie, thrillers en horror.

Samen met Debbie van der Zande schreef hij Hoe schrijf je fantasy en sciencefiction? voor de Schrijfbibliotheek van Atlas-Contact. Voor Luitingh-Sijthoff stelde hij de bundel Halloween Horror Verhalen samen (met daarin twee van zijn verhalen) en voor uitgeverij De Geus stelde hij samen met Vamba Sherif de bundel De komeet met speculatieve verhalen samen.

Inmiddels zijn er zo’n negentig van zijn verhalen verschenen in tijdschriften, bundels en boeken.

Hij is redacteur, schrijfwedstrijdencoördinator en SF&Fantasy-expert bij Lezerscommunity Hebban.nl, schrijfdocent bij de Schrijversacademie, ArtEZ Creative Writing en de Schrijversvakschool, en scout speculatieve fictie bij African Literary Agency. Ook is hij meester in de rechten en Taekwon-Do master (7e dan zwarte band) met een eigen school: Sung Zang in Groningen.

Foto: Debbie van der Zande