Lotte van Dijck

Lotte van Dijck deed de vakopleiding in de richting toneel en poezie. Haar gedicht 'Het is geen honger' was een van de prijswinnaars van de internationale Ambrozijnwedstrijd voor poëzie 2005; voor de expositie 'Taal en Teken' in Cultuurcentrum Ieper (2007) schreef zij het gedicht 't.t.' bij een kunstwerk van Gilbert Degryse.

Tevens schreef zij liedteksten voor haar muzikale samenwerking met Gerrit Valckenaers (De Eerste Verdiep), voor haar solo-optredens, en voor diverse educatieve projecten bij het Concertgebouw.

Onlangs ging de liederencyclus Wanted: Ferne Geliebte van Giel Vleggaar, met teksten van Lotte van Dijck, in première in het Muziekgebouw aan 't IJ. Op het moment schrijft zij een muziektheatertekst voor Productiehuis Jeugdconcerten.

Website Lotte van Dijck