Ontijd - Judith de Graaf

Judith de Graaf

Oud-cursist Judith de Graaf debuteert met de roman Ontijd (uitgeverij De Brouwerij, 2023)

Als kunstenaar Leo door een beroerte niet meer kan schilderen, valt de bodem onder zijn bestaan weg. De aankondiging dat hij zijn levenseinde in eigen hand wil nemen, slaat bij zijn drie kinderen in als een bom. Ze reageren ieder op hun eigen wijze. Het besluit van hun vader confronteert hen met de niet altijd soepele relatie met hem en de uitdagingen in hun eigen leven. Leo wordt gedwongen een traumatisch verlies uit zijn verleden onder ogen te zien. De roman, die ondanks het thema licht van toon is, duikt in de relationele en psychologische aspecten van het zelfgekozen levenseinde binnen een bijzondere familie. Komen ze dichter bij elkaar en slagen ze erin hun eigen leven op de rails te houden? En blijft Leo bij zijn voornemen tot levensbeƫindiging?