Bio's

Jos Versteegen - docent Schrijversvakschool

Jos Versteegen

Jos Versteegens eerste bundel Voorgoed volmaakt (1996) werd genomineerd voor de Cees Buddingh Prijs. Andere bundels: Jonge meesters (1998) en Nachtkermis (2001). In 2023 verscheen zijn biografie over Hans Keilson,Telkens een nieuw leven (Nieuw Amsterdam).

Nachtkermis is strikt genomen geen dichtbundel, maar eerder een novelle in dichtvorm. In 2008 verscheen bij uitgeverij Nieuw Amsterdam zijn dichtbundel Slapen bij een warme man, die gaat over zijn jeugd en zijn moeder. In september 2012 verscheen Een huis verlaten en in 2013 De bliksem in je pen. Hoe schrijf je gedichten en liedjes? In 2016 verscheen Woon ik hier, een dichtbundel die geheel is gewijd aan de levens van oude mensen, die Jos speciaal voor deze bundel interviewde.

In 2023 verscheen van Versteegen een biografie over Hans Keilson, die op 100-jarige leeftijd wereldberoemd werd: Hans Keilson,Telkens een nieuw leven.

Jos studeerde Nederlands en Indonesisch en begon met poëzie publiceren in de jaren tachtig. 1981: eerste gedicht in een landelijk literair tijdschrift, De Tweede Ronde. Maakte van 1988 tot 2005 deel uit van de redactie van dit tijdschrift. Publiceerde verder met name in Hollands Maandblad.

Wil je meer weten?: www.josversteegen.nl

Meer docenten

{slider Deze docenten geven een of meer dezelfde vakken:}

Docent poëzie en proza